Werving & Selectie
Your Perfect
HR match

 

Werving & Selectie
Your perfect
HR match

 

Brugge

Commerciële binnendienst 2-talig (N/Fr)

De functie

  • Je informeert, adviseert en verkoopt aan de klant, zowel telefonisch, per e-mail als per chat.
  • Je laat klantcontacten op een vlotte en juiste manier verlopen
  • Je verwerkt en volgt (digitale) orders op
  • Je controleert periodiek en neemt actie om backorders op te lossen, waarbij je proactief communiceert bij afwijkingen van de reguliere orderstroom
  • Je stelt offertes op, maakt berekeningen, verstuurt ze en volgt ze op in overleg met relevante stakeholders
  • Je voert diverse administratieve handelingen uit, zoals het borgen van nieuwe klantcontacten, het vastleggen van klantgegevens, certificaten en het maken van creditnota’s en retours
  • Je benadert potentiële klanten (leads) telefonisch
  • Je speelt in op salesacties en informeert de klant over aanbiedingen.
  • Je luistert actief naar klanten en speelt in op hun behoeften en ontwikkelingen en communiceert deze naar jouw stakeholders en leidinggevende
  • Je bent medeverantwoordelijk voor het behalen van de verkoop, marge(bewaking) en de strategische doelstellingen
  • Je ziet kansen bij klanten en denkt mee in digitale oplossingen, zoals digitale ordering, met het oog op efficiëntie, zowel voor de klant als het bedrijf
  • Je behandelt klachten en ziet dit als een koopsignaal en weet dit om te zetten in een verkoopkans, waarbij je actief communiceert met de juiste stakeholders
  • Je signaleert aflopende contracten, reserveringen en afnamecontrole
  • Je neemt actief deel aan verkoopoverleggen en denkt mee over het verbeteren van de efficiëntie binnen de bestaande processen op de afdeling

Het profiel

  • Je beschikt over een bachelor in een bedrijfsgeoriënteerde richting (commercieel of administratief) of hebt gelijkwaardige ervaring

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een Customer Service functie binnen een business-to-business omgeving

  • Je hebt kennis van de werking van ERP-systemen

  • Je bent bedreven in het gebruik van het MS Office-pakket (Outlook, Excel, Word, enz.)

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en werkt planmatig en georganiseerd

  • Je spreekt heel vlot Nederlands en Frans

  • Efficiëntie, teamwork en initiatief nemen zijn kernwaarden voor jou

  • Je hebt sterke organisatorische vaardigheden en een proactieve, probleemoplossende instelling

  • Klantgerichtheid staat bij jou voorop! Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten en collega’s voor alles wat betreft sales en aftersales

Bedrijf

Onze klant is een gedreven bedrijf en marktleider binnen het segment in Europa.

Aanbod

  • Je komt te werken bij de Belgische marktleider, bekend om zijn hoogwaardige producten en diverse toepassingsmogelijkheden

  • We bieden je een veelzijdige fulltime job met ruime verantwoordelijkheden

  • Je kunt rekenen op een aantrekkelijk uurrooster en een competitief salaris, aangevuld met extralegale voordelen

  • Je gaat aan de slag in een stabiel, financieel sterk en goed uitgerust bedrijf

  • Er is volop ruimte om jezelf verder te ontwikkelen in een optimale werksfeer waar inspraak en initiatief worden aangemoedigd

  • Je kunt rekenen op goede ondersteuning (onboarding programma).

Locatie

Brugge

Publicatie datum

19.11.2024

Contactpersoon

Deel deze vacature
Maak jobalert
Meer details
Match criteria
  • Administratie
  • Commerciele binnendienst
  • Sales
Bedrijfssector
  • Productie
  • Metaal
  • Bouw (Industrie)
  • BE West-Vlaanderen
  • Bachelor
  • Bachelor after Bachelor
  • Master
  • Secundair
Bezoekers van deze pagina bekeken ook deze banen:

Op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Je bent blij dat je werk hebt, maar toch knaagt er iets? Misschien zit je niet meer op de juiste plaats en is de houdbaarheidsdatum verstreken.
Verlies niet langer tijd en energie aan een job die niet bij jou past.

Contacteer ons Upload CV

Onze klanten